Case

Har ni utmaningar inom digital marknadsföring och innehållsproduktion? Inspireras gärna av hur vi löst några av våra kunders utmaningar genom att läsa dessa case eller titta på filmerna. Tveka inte på att höra av er till oss med tankar eller frågor som ni står inför.

 

Bixia

X

Bixia

_Uppdrag

Skapa ett koncept som positionerar Bixia som ett annorlunda elbolag och äga begreppet närproducerad el.

_Syfte

Stärka kundlojalitet, attrahera nya kunder och besjäla internt. Moderna bondens leverans och nudging som approach. Gestaltat genom bonde med hög trovärdighet som har blivit modern bonde och närproducent av el. Ekologiskt är logiskt och närproducerat ännu bättre. Hållbart och självklart att välja.

_Koncepet

Sunt bondförnuft.

Resultat efter 6 veckors kampanjperiod:
– Preferens vid första varumärkesmätning: 64%
– 75% tycker att marknadsföringen förmedlar närproducerad el
– 350% ökad köpintention
– Stort engagemang på sociala medier, 7% tittar över 10 sek på videoklippen vid retargeting
– Ökad sajttrafik, minskat kundtapp och 42 nya avtal.

Cloetta

X

Cloetta

_Problem

Man behövde producera löpande innehåll för sina varumärkens sociala medier, så som Läkerol, Polly, Malaco och Ahlgrens bilar.

_Lösning

Vi skapade tillsammans med kunden en content playbook som guidar oss genom snabba koncept ämnade för produktion och distribution i sociala medier. Ett innehåll för sociala medier som du kan relatera till, skratta med och känna igen. En till anledning att älska godis helt enkelt.

_Resultat

Nu godare på sociala medier.

7-Eleven

X

7-Eleven

_Uppdrag

Producera modigt innehåll som skapar intresse, engagererar och överraskar. Detta ska resultera i ökad kännedom som leder till ökat antal butiksbesök.

_Insikt

70% av kunderna bestämmer sig för att gå till 7-Eleven max 5 minuter före besöket. För att ligga top of mind är en stylad produktbild inte tillräckligt. Vi behöver underhålla, väcka känslor, skapa relationer och ha timing.

Vi behöver berätta en story.

_Vår lösning

Mer än bara korv. Realityserie som följer några av 7-Elevens medarbetare i deras vardag. Personliga, hjärtliga samtal som skapar relationer och som sedan leder till besök i butik.

Detta genom strategiska nivåer på innehållet som passar för bakåtlutande berättande när du har tid över, snabb underhållning under korta pauser och produktpåminnelser on-the-go.

Detta resulterade i enorm positiv feedback hos målgruppen med citat som “Bästa reklamen någonsin!!!!” och drev en ökad besökfrekvens i butik för att möta personalen.

Jernhusen

X

Jernhusen

_Uppdrag

Positionera Stockholms Centralstation som en effektiv, tillgänglig och attraktiv station med egna besöksvärden.

_Lösning

Vi skapar intressant och engagerande innehåll som är lätt att konsumera On the go för att möte resenärernas behov på plats genom geografiskt riktad marknadsföring med de senaste formaten anpassat för olika plattformar.

_Resultat

Väcker nyfikenhet kring centralstationens hyresgäster och projekt så som Norra Hallens nya matdestination med en genomsnittlig visningstid på 18 s.

Kelda

X

Kelda

_Problem

Kelda saknade helt en närvaro på sociala medier och hade beslutat sig för att börja genom Facebook.

_Lösning

Vi skapade en innehållsstrategi och tog fram ett manér för sociala medier för produktion av kostnadseffektivt innehåll med hög klass/kvalitet.

_Resultat

Har idag en stark närvaro på sociala medier framförallt genom låg kontaktkostnad på mediaköp.

Härjedalskök

X

Härjedalskök

_Problem

Öka konverteringen av nya kunder och kostnadseffektivisera marknadsföringen.

_Lösning

Modernisera och digitalisera marknadsföringen och genom sociala medier driva direkt bokning av nykundsmöten genom Google Adwords men även Facebook och Instagram samt att genom stor räckvidd på innehåll där Härjedalskök lyfts upp som experten styra konsumenters tänkbarhet och top of mind under perioder med generellt lägre orderinflöden.

_Resultat

Under perioder då vi skapat hög räckvidd i en målgrupp om mer än 1 miljon köksinstresserade svenskar har vi drivit sökmarknaden framåt och tydligt genererat fler sökningar på branschen som helhet.
I det konverteringsdrivande stegen av våra Always on-kampanjer har vi en kostnad per förfrågan på 1/5 av kundens önskade kostnad.

Klarsynt

X

Klarsynt

_Problem

Att differentiera och tydliggöra Klarsynts position som experter i en bransch som i övrigt bara kommunicerar mode och pris.

_Lösning

En kampanj med nationella och lokala budskap som tydliggör att Klarsynts personal är experter på syn och i tillägg erbjuder snygga glassögon.

 

_Resultat

400 % ökad trafik till lokala optiker på sidan, 500% ökad varumärkeskännedom, tydligt ökat antal besökare till optiker under kampanjen.

Kolmården

X

Kolmården

_Problem

Marknadsföringsstrategin var traditionellt uppbyggd och man såg att man var tvungen att modernisera och digitalisera den.

_Lösning

Omvända prioriteringen av marknadsföringskanaler och se att sociala medier står för den starkaste räckvidden och samtidigt den bästa träffsäkerheten som finns i dagens medialandskap. Vi planerar alla mediainvesteringar utifrån sociala medier först och vid behov kompletterar vi med köp av andra kanaler, primärt utomhus.

_Resultat

Ökad onlineförsäljning med 20%, bevisad online ROI, som sämst 420% – som bäst 7 540%. Genomsnittlig ROI över alla digitala insatser låg på 723% för 2017.

Friskis & Svettis

X

Friskis & Svettis

_Problem

Skapa en engagerande huvudkampanj för säsongsstart 2016 genom att utgå från ett gångbart koncept i sociala och digitala kanaler, men som ska fungera även utomhus och på anläggningarna. Med syfte att värva nya medlemmar samt förnya befintliga medlemmar årskort.

_Lösning

Vid tillfället var ett av de starkast trendande Instagram-kontona @muradosmann. Vi fann vår inspiration i det manéret då vi tyckte att det fungerade för Friskis&Svettis målgrupp med ett enkelt sätt att engagera målgruppen genom att ställa frågan: Vem tar du med dig?

_Resultat

Genom vårt kommunikativa tilltal skapade vi en stor rekommendations- och påverkanskraft till potentiella nya medlemmar genom att aktivera och engagera befintliga medlemmar. Således blev det en framgångsrik kampanj för kampanjens båda huvudsyften.

Gröna Lund

X

Gröna Lund

_Problem

Marknadsföringsstrategin var traditionellt uppbyggd och man såg att man var tvungen att modernisera och digitalisera den.

_Lösning

Omvända prioriteringen av marknadsföringskanaler och se att sociala medier står för den starkaste räckvidden och samtidigt den bästa träffsäkerheten som finns i dagens medialandskap. Vi planerar alla mediainvesteringar utifrån sociala medier först och vid behov kompletterar vi med köp av andra kanaler, primärt utomhus

_Resultat

Två raka år av besöksrekord i parken, ökad onlineförsäljning med 50%, bevisad online ROI, som sämst 800% – som bäst 3 000%. Genomsnittlig ROI över alla digitala insatser låg på 1 146% för 2017.

Estrella

X

Estrella

_Problem

Attrahera en målgrupp utav 15 – 25 åriga män som är den största konsumenten av chips genom bra innehåll.

_Lösning

Revidera befintlig innehållsplan och kommunikation med hjälp av målgruppsinsikter och till en mer anpassad tonalitet och trendkänslig kommunikation.

_Resultat

Nytt innehållsmanér baserat på både rörligt- och stillbildsinnehåll. Fokuset ligger på memer, episka recept och populärkulturellt relevant humor.

Peak Performance

X

Peak Performance

_Problem

Som de flesta varumärken satsar Peak Performance mer på ehandel. Målsättningen är att driva kostnadseffektiv försäljning, skapa lojalare kunder samt hitta nya kunder på nya marknader.

_Lösning

Bryta upp kommunikation baserat på hela kundresan, det vill säga anpassade budskap till kunder som inte känner till varumärket, som inte handlat vissa produktlinjer samt specifik kommunikation mot personer som handlat.

_Resultat

Positiv ROI på mellan 10 – 32 gånger.

Huawei

X

Huawei

_Problem

Att öka insikten i kvalitén på Huaweis mobiler och P10ans USPar med fokus på deras globala produktslogan ”Perfect Portrait”

_Lösning

En kampanj med influencer som reflekterar varumärket och produkten och som trovärdigt kan utforska telefonen och dess funktioner.

_Resultat

Med miljontals visningar i Sverige och kommunikation för alla steg i köpcykeln blev P10 vid ett tillfälle helt utsåld i butik.