Den webbläsare du använder stödjer inte alla funktioner som webbplatsen kräver. Du kan fortsätta surfa på webbplatsen men vi rekommenderar att du byter eller uppgraderar din webbläsare för att kunna ta del av hela webbplatsen.

Ok

LG Electronics

Perfect black, perfect color

Starka färger

Med ett massivt positivt bemötande blev kampanjen om LG:s nya supertunna OLED-TV en succé på sociala medier. Nyckeln till framgång var rätt innehåll för målgruppen med targeting som framgångsrikt komplement. Utmaningen var att nå och engagera hundratusentals personer i målgruppen män mellan 25-55 år med ett teknikintresse för till exempel ”high end”-TV-apparater. Huvudbudskapen i kampanjen är produkternas fantastiska bildkvalitet genom perfekt svärta och oslagbara kontrast samt att det är den tunnaste TV-apparaten på marknaden.

Kampanjen byggde på många olika typer av steg i annonsering och innehåll för att få målgruppen att intressera sig, fördjupa sig och aktivera sig. Ironiska filmer och infografik spreds i sociala medier och samlades upp på en webbplats. På webbplatsen kunde man också finna ett färgtest där man genom olika bilder skulle bevisa sin förmåga att kunna se skillnad på färgstyrkor mot grå eller svart bakgrund. Givetvis utformades testet som ett färgtest för att förstärka produkternas tydliga USP – Perfect black, perfect color. Sociala medier som Facebook, Instagram och Twitter gav oss en extrem precision i annonseringen och givet de låga kostnaderna presterade sociala medier bättre resultat än de traditionella kanalerna i kampanjen. I LG-kampanjen aktiverade vi över 150 000 personer och nådde 5 000 000 unika individer samt fick över 4 500 att skriva upp sig för att få LG’s nyhetsbrev.

Tillsammans med The Amazing Society har vi sett att sociala medier marknadsföring de flesta marknadsföringskanalerna. Effekten är större, kostnaden är lägre och vi får fantastiska insikter så vi kan bygga upp framtida kampanjer med ännu bättre effekt.

Andreas Thiel – LG Electronics

 

 

Fler case

Gröna Lund

Strategi & medieköp

Läs mer

FRISKIS&SVETTIS

Vilken musik lyfter dig?

Läs mer

Estrella

Innehållsmarknadsföring

Läs mer

Peak Performance

Radical job

Läs mer

Kunder

Vill du jobba hos oss?

The Amazing Society har sedan starten haft en vision om att skapa världens bästa arbetsplats. Vi är helt övertygade om att bäst resultat uppnås när människor är passionerade och känner kärlek för sina projekt. Är du vass på marknadsföring? Upplever andra dig som en team player? Har du stenkoll på sociala medier? Lever du våra värderingar? Always inspire - Be brave - Master tomorrow!

Lediga tjänster

Kontakta oss