Sveriges Kommunikationsbyråer

#KavlaUpp

Kring 80 % av befolkningen behöver vara immun mot coronaviruset för att stoppa spridningen av covid-19. Immunitet uppstår bara genom sjukdom eller genom vaccin. Det valet är enkelt för de flesta av oss.

Men det finns tveksamhet bland en mindre grupp. Tveksamheten inför vaccination har under året skiftat från stor till liten till att nu vara svårbedömd och på sina håll ytterst svajig. Vi vill påverka de tveksamma, de som känner sig osäkra av ett eller annat skäl. Vi vet också att de tenderar att följa majoriteten om de bara får en liten knuff i rätt riktning. å vill uppfattas som avvikare. Därför visar vår kampanj hur majoriteten ställer upp för varandra i vaccinationsfrågan.

För att vara rikstäckande och nå ut till hela Sverige behöver vi göra det på flera olika språk. De valda sju språken är samma som MSB använder i sin kommunikation för att nå ut till hela landet.

Copywritern Björn Rietz och Sveriges Kommunikationsbyråer ställde i början på februari frågan till oss om vi vill ingå i en grupp av byråer som tillsammans skulle skapa en stor nationell kampanj för att motverka vaccinmotståndet under försommaren - när den stora Fas 4 av vaccinationerna skulle rullas ut. Vi är stolta och glada över att ha varit en del i en stor grupp aktörer som bidragit till att skapa en stark nationell kampanj.

The Amazing Societys roll har spänt över flera olika områden där vi övergripande har bidragit till kampanjen kreativt, vi har skapat strategi och utförande för alla sociala medier, strategi och utförande av alla mediaköp och -förhandlingar och har bidragit med projektledning och service för kampanjwebbplats, influencer-aktivering och community management, samt kampanjens övergripande projektledning.

Kampanjen är en stark insats genom samarbete mellan The Amazing Society och KOMM, Nord DDB, Micael Bindefeldt AB, Rietz works AB och Afonso bland annat. Läs mer om kampanjen på kavlaupp.se

Kampanjen vann guld i Svenska Designpriset kategori Bildkommmunikation - Foto 2021 

New business

client@tas.se

Previous
Previous

Svenska Ridsportförbundet och Friends

Next
Next

Svanen