Parks & Resorts
Gröna Lund
Under de senaste tio åren har vi varit mediebyrå till hela Parks & Resorts-koncernen där Gröna Lund ingår. Tillsammans med deras inhouse-avdelning har vi formulerat en strategi där vi bygger mediefilosofin runt sociala medier.
Vi har sett en styrka i att kombinera en aggressiv, digital marknadsföring med utomhusmarknadsföring. Denna strategi har lett till att många besöks- och försäljningsrekord slagits genom åren. I vårt täta samarbete med Inhouse på Parks & Resorts har vi skapat en agil arbetsmetod där kontakten mellan respektive arbetsgrupp sker dagligen.
Årligen genomför vi över 50 olika kampanjer med allt från de stora tivolinyheterna och konserter med världsartister till mindre konserter och femkamps-erbjudande. Exemplet ovan och under är från kampanjen som skapade kännedom kring årets nyhet “Ticket to Play” 2023.
Filmen är en av de huvudsakliga enheterna som användes för YouTube och sociala medier och bilden nedan är en av 170 folierade bussarna som kompletterade räckvidden i stor-stockholm.
Produktion: Syndicate och P&R Inhouse
Grönan Live består årligen av mer än 40 konserter och artister som ska fylla Gröna Lund. Genom målgruppssegmentering mot rätt musikfans för den aktuella konserten lockar vi årligen en halv miljon konsertbesökare till Gröna Lund i alla åldrar. När årets program går ut gör vi det genom bred annonsering på urbana utomhusytor i kombination med digitala kanaler vidare gör vi konverterande köp på digitala plattformar.
Produktion: P&R Inhouse
New business