Scandic

For Extraordinary Moments

(a 90s soap opera)

Scandic Hotels är Nordens ledande hotellkedja. De fokuserar på fantastiska upplevelser som får gäster att komma tillbaka och hjälper dig att möjliggöra kommande äventyr.

Kan du identifiera Vita Lögner-låten, nynna till saxofonerna i Sunset Beach-vinjetten eller citera Days of Our Lives? Är du kvinna och runt 40 är svaret troligtvis ja. Kampanjens målgrupp har vuxit upp under 90-talet – såpoperornas gyllene era. Dessa såpor är ett naturligt hem för alla typer av känslor, djupa samtal, gemenskap och överraskningar. Faktiskt inte helt olikt Scandic Hotels universum.

Vårt uppdrag var att ta fram en kampanj anpassad för Scandic Hotels marknader i olika länder, med kvinnor i 40-årsåldern som primär målgrupp. Scandic var trötta på leende människor i randig pyjamas och ville bygga vidare sitt varumärke med en röd tråd. Lösningen: en flört med nostalgi.

Kärnan i kampanjen är kärleken som Scandic har till starka upplevelser. Samtidigt vill de vara "your friend in town”, och vad är en vänskap utan humor? Med inspiration från 90-talets såpoperor och deras ikoniska intron, skapade vi en kreativ kampanj. For Extraordinary Moments är ett slags internskämt med målgruppen, kompisar emellan. I denna följetong axlar Scandic birollen som vännen: bartendern som blandar din perfekta martini, den suktande frukostbuffén som får dig att studsa upp ur sängen och servetten som torkar dina glädjetårar. Scandic Hotels finns här för dig – huvudkaraktären – när du lever ut alla dina extraordinära ögonblick och skapar nya minnen.

Annonsplats

Meta, Tiktok, Snapchat, Youtube, TV, Print och Webb. I Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen och Tyskland.

Arbetsgrupp:

Fredrik Cabré, Strategisk projektledare
Madelene Söderholm, Produktionsledare
Carin Taxing, Art director & Motion designer
Sara Petersson, Copywriter
Sara Wikström, Regissör
Emilie Merret, Koordinator
Frida Albery, Producent
Lionel Turner, DoP
Greta Bondelid, B-foto
Fredrik Nordensjö, Gaffer
Måns Gullgren, Teknikassisten
Jessica De la Torre, HMUA
Annica Zinders, Head of Marketing Scandic
Pernilla Berglund Ekström, Brand & Trademark Manager, Scandic Hotels

New business

client@tas.se

Next
Next

Svenska Ridsportförbundet - Hör det som inte sägs