Svenska Ridsportförbundet

Hör det som inte sägs

Utanförskap och mobbing i stallet är ett problem som till stor del sker i det dolda. Utsatthet är inte alltid något som syns eller märks. Det gör att problemet inte är så lätt att upptäcka och motarbeta, utan får finnas kvar och verka under ytan. För att uppmärksamma det här ville vi skapa en kampanj som känns – som bryter tystnaden och får fler att lyssna till de små signalerna och agera mot en otrygg stallmiljö.

Med filmen “Hör det som inte sägs” vill vi illustrera hur något som inte syns på utsidan kan upplevas på insidan. För att göra det använder vi oss av kontrasten mellan hur saker ser ut att vara på ytan och hur de känns inombords – en till synes helt vanlig och härlig situation i stallet som sedan övergår till en dramatiserad representation av känslan av att drunkna i sitt utanförskap.

Vid sidan av filmen skapade vi en kampanjsida där unga och vuxna kan få stöd och verktyg för att agera, bryta tystnaden och höra det som inte sägs.

Annonsplats

YouTube

Arbetsgrupp:

Lisa Millberg, Projektledare
Nathanelle Andersson, Produktionsledare
Sara Wikström, Regi
Matilda Hansson, Creative
Carin Taxing, Creative
Erika Savander, Klipp
Alexandra Borg, Digital media specialist
Petter Bülling, DOP
Marcus Fältmark, B-foto
Olof Jonsson, Gaffer
Hampus Kung, Ljuddesign & Mix
Emmy Kindstrand, Grade
Julia Hallin, Prod.ass
Elis Lindsten, Prod.ass
Margareta Borg, Kommunikatör
Catrine Hermansen, Projektledare Trygga ledare

New business

client@tas.se

Previous
Previous

Scandic – For Extraordinary Moments

Next
Next

Scandic Go - This ad holds you back