Scandic Go
This ad holds you back
Scandic Go är ett nytt hotellkoncept från Scandic som är framtaget för de resor där du vill upptäcka staden utanför hotellets väggar. Du bor plånboksvänligt på centrala lägen och får en slimmad hotellupplevelse där du har allt du behöver, men kan köpa till det du vill – som frukost och tjänster.
Den tvådelade lanseringskampanjen är skapad utifrån insikten att det finns många saker i vardagen som håller dig tillbaka från det du vill göra – men det gör inte Scandic Go. Tvärtom är hotellet en möjliggörare, där bra priser och en smidig, trygg upplevelse för såväl soloresenärer som kompisgänget gör att resan till slut lämnar planeringsstadiet och blir av.
Därför valde vi att med självdistans peka ut våra annonser för vad de egentligen är: oönskade avbrott som håller dig tillbaka från det du egentligen vill göra, vare sig det är en scroll på TikTok eller att titta på ett Youtube-klipp. Det kontrasteras mot budskapet att Scandic Go fungerar precis tvärtom, i en visuell och ljudmässig värld som förstärker känslan av framåtrörelse, värme och energi.
Annonsplats
Meta, YouTube, TikTok, TV4 Play, Spotify, LinkedIn
Arbetsgrupp:
Robin Hallgren, Strategisk projektledare
Madelene Söderholm, Produktionsledare
Carin Stegen, Art director & Motion designer
Sara Petersson, Copywriter